Skocz do głównej treści

Witamy na stronie głównej Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Nagłówek strony

Strona główna
Logo serwisu Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Suwak ze zdjęciami


Oświadczenie Prezydenta Miasta oraz Zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego

 

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU
MIEJSKIEGO ZAKŁADU KOMUNIKACYJNEGO W TOMASZOWIE MAZOWIECKIM SP. Z O.O.

 

W związku z opublikowanymi w Tomaszowskim Informatorze Tygodniowym (wydanie nr 31 (1357) z dnia 5 sierpnia 2016 r.) artykułami „Wnioski o dotacje najlepsze” oraz „Przytrzaśnięci (hybrydowymi) drzwiami", których autorami są redaktorzy Ryszard Pożyczka i Jacek Mrozowicz, Zarząd MZK w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o.o. informuje, że nieprawdziwą jest podana w wyżej wymienionych artykułach informacja, że dla realizacji planowanych przez miasto i MZK inwestycji (zakup 25 autobusów hybrydowych, budowa systemu ITS i budowa nowej zajezdni) koniecznym będzie pożyczenie 32 milionów złotych. Nie jest również prawdą przekazana przez TiT informacja, że „autobusy na naszych ulicach mogą pojawić się jeszcze w tym roku”. Miasto nie wyda również w tym roku na zadanie 30 mln zł, a 30 tys. zł.

Odnosząc się do powyższego, informujemy, że faktyczna kwota planowanych pożyczek to blisko 19 mln 600 tys. złotych, a więc o ponad 12 mln mniej niż wartość wskazana przez autorów wyżej wymienionych artykułów. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że w przypadku tego rodzaju przedsięwzięć, korzystanie z pomocy finansowej Unii Europejskiej uzupełniane jest zawsze wkładem własnym, przy czym w zdecydowanej większości realizowanych inwestycji, jest on finansowany poprzez różne formy kredytowania. Informujemy również, że środki na spłatę planowanych zobowiązań będą w zdecydowanej większości pochodzić z oszczędności wynikających z wymiany starego i wysłużonego taboru na nowy.

Odpowiadając na informację o terminie pojawienia się na ulicach Tomaszowa nowych aut, informujemy, że z uwagi na obowiązujące miasto i Spółkę przepisy prawa unijnego i krajowego dotyczące transparentności postępowań i zapewnienia warunków konkurencyjności, a także z uwagi na fakt, że sam proces produkcji autobusów trwa od 5 do 8 miesięcy (o czasie produkcji redaktor naczelny Jacek Mrozowicz został wcześniej poinformowany przez rzecznika miasta), nie jest możliwym, aby nowy tabor trafił do MZK w obecnym roku. Kwestie te opisuje szczegółowo harmonogram realizacji złożonych projektów.

Zarząd MZK w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o.o. wyraża swoje zdziwienie faktem, że autorzy wymienionych artykułów, nie próbowali pozyskać informacji dotyczących wkładu własnego u źródła, a ograniczyli się jedynie do przesłania rzecznikowi prasowemu miasta trzech pytań (o wysokość dofinansowania, o które staraliśmy się my oraz miasto, a także o termin realizacji zadań) oraz opierali się na błędnej interpretacji listy rankingowej projektów, które otrzymały dofinansowanie i informacjach od osób, które nie były w jakikolwiek sposób zaangażowane w prace nad wnioskami.

Z całą mocą pragniemy podkreślić, że wymiana naszego taboru, którego średni wiek to 19 lat, a którego poszczególne jednostki mają przebiegi przekraczające milion kilometrów, jest niezbędnym warunkiem dalszego istnienia w naszym mieście komunikacji miejskiej.


Prezes Zarządu
Rafał Bałazy


OŚWIADCZENIE PREZYDENTA MIASTA TOMASZOWA MAZOWIECKIEGO


Tomaszów przez ostatnie lata stracił niestety wiele okazji pozyskania środków zewnętrznych i zainwestowania ich w rozwój naszego miasta. Teraz nie mamy wyjścia. Musimy walczyć o każdą dostępną złotówkę, bo niebawem nie będzie już takiej możliwości. To ostatni dzwonek. Jeżeli nie skorzystamy z dostępnych źródeł, miasto nie będzie miało już nigdy takich szans na rozwój.

Dwa wnioski, MZK i miasta, uzyskały najwyższą punktację w województwie. Dzięki otrzymanej dotacji, będziemy mogli kupić 25 hybrydowych autobusów i zbudować nowoczesną bazę MZK. To dofinansowanie to jedyna i niepowtarzalna okazja na wymianę taboru. Sami nigdy nie udźwignęlibyśmy tak potężnej inwestycji, nie startując w tym konkursie, zmarnowalibyśmy prawdopodobnie jedyną szansę na wymianę taboru, który nie tylko truje nas od lat, ale i generuje ogromne koszty poprzez ciągłe naprawy. Przygotowując się do tego konkursu przeprowadziliśmy rzetelną analizę finansową. Starając się o środki unijne musieliśmy być perfekcyjnie przygotowani. A to, że znaleźliśmy się na szczycie listy, tylko to potwierdza. Oczywiście, że na inwestycję potrzebny jest również wkład własny. Ale również do tego doskonale jesteśmy przygotowani. Staramy się również o dofinansowanie wkładu własnego w NFOŚ. Szukamy wsparcia wszędzie gdzie się da.

Startując na prezydenta Tomaszowa miałem jeden cel. Chciałem, żeby nasze miasto przestało być miastem straconych szans. I do tego cały czas dążę i będę dążył dalej, bez względu na wszystko. Jestem pewien, że ocena tych działań przez mieszkańców będzie pozytywna. Dziękuję Państwu za wsparcie i każdy drobny, dobry gest.


Pozdrawiam
Marcin Witko


Inne artykuły


Ta strona używa plików cookies.

Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności.

Więcej Zamknij