Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił trzy nowe numery telefonów, pod którymi będzie można uzyskać odpowiedzi w najważniejszych aktualnie sprawach. Będą one dostępne dla klientów ZUS od poniedziałku do piątku w godz. 7-15.
22 290 87 01 ‒ dzwoniąc pod ten numer, każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także nt. obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
22 290 87 02 ‒ drugi uruchomiony numer to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
22 290 87 03 – ten numer to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7-18 w dni robocze.
Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo na adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębnione są strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.
Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.